Struktura organizacyjna Urzędu Miasta Hajnówka
Kontakt:
Adres:
Urząd Miasta Hajnówka
ul. Aleksego Zina 1
17-200 Hajnówka
tel. 85-682-21-80, fax 85-674-37-46
Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 7.30 – 15.30
Godziny przyjęć Burmistrza Miasta:
poniedziałek 13.00 – 17.00
Wewnętrzna organizacja urzędu:
Burmistrz Miasta Jerzy Sirak
2 piętro, pokój nr 219, tel. 85-682-21-80
Zastępca Burmistrza Ireneusz Roman Kiendyś
2 piętro, pokój nr 219, tel. 85-682-21-80
Sekretarz Urzędu Miasta Jarosław Grygoruk
2 piętro, pokój nr 217, tel. 85-682-64-44
Skarbnik Urzędu Miasta Agnieszka Irena Zabrocka
2 piętro, pokój nr 218, tel. 85-68-64-54
Sekretariat Marlena Tokarczuk
2 piętro, pokój nr 219, tel. 85-682-21-80, fax 85-674-37-46
Biuro Rady Miasta
Halina Stepaniuk
2 piętro, pokój nr 210, tel. 85-682-64-46
Obrona Cywilna
Pełnomocnik: Bazyl Wawreszuk
2 piętro, pokój 205, tel. 85-682-29-05
Referat Budownictwa i Inwestycji
Kierownik: Łukasz Pawluczuk
Zastępca kierownika: Anna Lebiedzińska- Łuksza
2 piętro, pokój nr 209, tel. 85-682-28-75
Referat Finansowo-Budżetowy
Kierownik: Elżbieta Żornaczuk
2 piętro, pokój nr 223, tel. 85-682-20-15
Referat Gospodarki Gruntami i Rolnictwa
Kierownik: Agnieszka Jolanta Masalska
2 piętro - pokój nr 216, tel. 85-682-64-48
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Kierownik: Marta Kościeńczuk
Zastępca kierownika: Ewa Gromotowicz-Kopeć
2 piętro, pokój nr 204, tel. 85-682-35-19
Referat Polityki Gospodarczej
Kierownik: Jarosław Grygoruk
2 piętro, pokój nr 220 i 221, tel. 85-682-20-16
Referat Społeczno Administracyjny
Kierownik: Alicja Siemieniuk
2 piętro, pokój nr 224, tel. 85-682-20-13
Referat Rozwoju
Kierownik: Magdalena Chirko
tel. 85-682-64-56
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik: Małgorzata Dąbrowska
Zastępca kierownika: Paulina Chaniło
parter, pokój nr 15, tel. 85-682-26-70
Zespół Oświaty, Kultury i Sportu
Kierownik: Jolanta Stefaniuk
2 piętro, pokój nr 206, tel. 85-682-24-88
Zamówienia publiczne
Eugeniusz Wiluk
2 piętro, pokój 226, tel. 85-682-27-02
Informatyk
Jarosław Walesiuk
2 piętro, pokój 226, tel. 85-682-27-02
Inspektor Danych Osobowych
Michał Rusak
2 piętro, pokój nr 205, tel. 85-682-29-05
Koordynator ds. dostępności
Emilia Korolczuk
2 piętro, pokój nr 220, tel. 85-733-88-38
Kompetencje referatów:
Biuro Rady Miasta
-
wgląd do aktów prawa miejscowego,
-
dokumentacja organów samorządowych.
Referat Budownictwa i Inwestycji
-
Obsługa inwestycji budowlanych (w tym budowy i modernizacji dróg) realizowanych z budżetu miasta lub z innych pozyskanych przez miasto środków.
-
Planowanie i koordynacja prac w zakresie infrastruktury komunalnej.
-
Obsługa inwestycji realizowanych z udziałem środków własnych mieszkańców.
-
Prowadzenie spraw dotyczących organizacji robót publicznych na terenie miasta.
-
Prowadzenie spraw dotyczących opracowywania planów zagospodarowania przestrzennego miasta.
-
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
-
Udzielanie informacji o przeznaczeniu terenu w planie zagospodarowania przestrzennego.
Referat Finansowo - Budżetowy
-
W zakresie planowania i realizacji budżetu Miasta:
-
koordynacja prac związanych z planowaniem i ustalaniem projektu budżetu Miasta,
-
opracowywanie projektu budżetu Miasta,
-
opracowanie projektu układu wykonawczego budżetu, sporządzanie okresowych analiz, informacji, sprawozdań budżetowych i rocznych sprawozdań z wykonania budżetu gospodarki pozabudżetowej,
-
przygotowanie projektów zmian w budżecie,
-
przekazywanie środków finansowym jednostkom budżetowym.
-
W zakresie nadzoru nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych powiązanych z budżetem Miasta:
-
kontrola prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek,
-
prowadzenie finansowej kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta i podległych jednostkach organizacyjnych,
-
prowadzenie spraw dotyczących wymiaru podatków i opłat lokalnych,
-
sporządzanie sprawozdań w wymiaru należności, z wpływów podatkowych oraz z zastosowanych ulg, a także informacji o utraconych dochodach z tytułu ulg i zwolnień ustawowych,
-
prowadzenie czynności kontrolnych w zakresie rzetelności zgłoszenia przedmiotów opodatkowania,
-
wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i o nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych,
-
opracowywanie projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat lokalnych,
-
przygotowywanie wniosków lub stanowisk w sprawach stosowania ulg w podatkach pobieranych przez urząd skarbowy, a stanowiących w całości dochody Miasta,
-
prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych,
-
windykacja należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
-
prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku od środków transportowych, od posiadania psów i mandatów kredytowych,
-
prowadzenie egzekucji administracyjnej w zakresie należności z tytułu podatków i opłat, dla których organ Miasta jest właściwy do ustalania i pobierania.
-
W zakresie obsługi finansowo - księgowej:
-
sporządzanie list płac pracowników Urzędu oraz prowadzenie rozliczeń z tytułu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych i podatku dochodowego od osób fizycznych,
-
sporządzanie list wypłat diet radnym i przewodniczącym rad osiedli,
-
prowadzenie rozliczeń z tytułu umów cywilno - prawnych
-
rozliczanie zaliczek, delegacji służbowych i ryczałtów za używanie samochodów prywatnych do celów służbowych,
-
przekazywanie dotacji jednostkom gospodarki pozabudżetowej oraz pozostałych dotacji celowych,
-
obsługa kasowa Urzędu,
-
sporządzanie bilansu Urzędu i zbiorczych sprawozdań podległych jednostek oraz sprawozdań z zakresu realizacji wydatków budżetowych,
-
prowadzenie ewidencji mienia budżetu.
Referat Gospodarki Gruntami i Rolnictwa
-
w zakresie geodezji:
-
komunalizacja mienia gminnego,
-
sprzedaż lub oddawanie nieruchomości stanowiące własność Miasta w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżaw lub najem,
-
podział, rozgraniczanie nieruchomości i zamiana gruntów,
-
przekazywanie w trwały zarząd nieruchomości miejskich jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
-
sprawowanie kontroli wykonywania prawa użytkownika i trwałego zarządu,
-
rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego, dzierżawy lub najmu oraz wygaszania prawa użytkowania i trwałego zarządu,
-
korzystanie przez miasto z prawa pierwokupu,
-
kontrola obowiązku terminowej zabudowy działek,
-
aktualizacja cen gruntów oraz naliczanie opłat za użytkowanie wieczyste, użytkowanie i trwały zarząd,
-
naliczanie opłat adiacenckich,
-
przejmowanie przez miasto od przedsiębiorstw państwowych gruntów zabudowanych budynkami mieszkalnymi wraz z towarzyszącymi obiektami infrastruktury technicznej i społecznej.
-
w zakresie gospodarki nieruchomościami:
-
prowadzenie spraw związanych z dysponowaniem środkami Miejskiego Funduszu Gospodarki,
-
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów oraz nadawaniem numerów porządkowych nieruchomościom,
-
planowanie, zlecanie i odbiór robót geodezyjno - kartograficznych,
-
okazywanie na gruncie granic nieruchomości zbywanych przez miasto.
-
w zakresie rolnictwa i leśnictwa:
-
prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą,
-
prowadzenie spraw związanych z ogrodami działkowymi,
-
prowadzenie spraw związanych z wspólnotami gruntowymi.
Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Do zadań referatu należy prowadzenie spraw z zakresu:
-
ochrony środowiska i ochrony przyrody,
-
utrzymania porządku czystości na terenie Miasta,
-
gospodarki wodnej i ściekowej,
-
utrzymania dróg gminnych,
-
prowadzenia zimowego utrzymania dróg,
-
utrzymania miejsc pamięci narodowej,
-
prowadzenia gospodarki mieszkaniowym zasobem gminy,
-
najmu lokali użytkowych,
-
dodatków mieszkaniowych,
-
oraz inne zadania z zakresu gospodarki komunalnej nie zastrzeżone na rzecz innych referatów.
w szczególności:
-
prowadzenie spraw związanych z najmem, zamianami, podziałem lokali mieszkalnych oraz związanych z gospodarką lokalami mieszkalnymi,
-
organizowanie pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej, przygotowywanie projektów list najmu i zamiany,
-
organizowanie przetargów na najem lokali użytkowych,
-
prowadzenie spraw dotyczących eksmisji z lokali mieszkalnych,
-
przyjmowanie wniosków i przygotowywanie decyzji w sprawach dodatków mieszkaniowych,
-
opracowywanie programów ochrony środowiska,
-
prowadzenie spraw z zakresu naliczania opłat ekologicznych za korzystanie ze środowiska odprowadzanych do Urzędu Marszałkowskiego,
-
Prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami, w tym:
-
organizowanie systemu selektywnej zbiórki odpadów,
-
nadzór nad działalnością wysypiska śmieci,
-
określanie sposobu postępowania z odpadami: przygotowywanie projektów decyzji i opinii w sprawach związanych ze składowaniem odpadów oraz prowadzeniem działalności w wyniku której powstają odpady.
-
Przygotowywanie projektów decyzji zezwalającej na świadczenie usług w zakresie zbiórki i transportu odpadów komunalnych stałych i ciekłych.
-
Podejmowanie czynności mających na celu likwidację składowania odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
-
Podejmowanie czynności mających na celu właściwe utrzymanie, ochronę i pielęgnację zieleni miejskiej oraz obiektów małej architektury w tym nadzór nad realizacją prac utrzymaniowych takich jak koszenie ,cięcie drzew i krzewów, zamiatanie ręczne i mechaniczne ulic i placów.
-
Prowadzenie zadań z zakresu gospodarki wodno – ściekowej w tym: przygotowywanie projektów decyzji zezwalającej na świadczenie usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenie ścieków.
-
Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ,konserwacją i remontami pomników i cmentarzy wojennych oraz miejsc pamięci narodowej.
-
Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć z zakresu ochrony zwierząt oraz utrzymywania zwierząt ras agresywnych.
-
Organizowanie akcji sanitarno porządkowych w tym odłowów bezdomnych zwierząt.
-
Prowadzenie spraw związanych z dysponowaniem środkami Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz opracowywanie corocznych zestawień przychodów i wydatków Funduszu.
-
Prowadzenie spraw dotyczących stanu sanitarno – porządkowego Miasta na terenach komunalnych nie przekazanych w zarząd lub użytkowanie bądź dzierżawę innym podmiotom.
-
Podejmowanie czynności mających na celu właściwe utrzymanie dróg gminnych w zakresie: oznakowania poziomego i pionowego, równania dróg gruntowych, likwidowanie przełomów oraz naprawy dróg.
-
Utrzymanie kanalizacji burzowej.
-
Oznakowanie ulic tablicami z ich nazwami.
-
Przygotowywanie projektów decyzji na zajęcie pasa drogowego oraz wydawanie opinii w sprawie umieszczania urządzeń w pasach drogowych.
-
Przygotowywanie decyzji w zakresie zezwoleń za usuwanie drzew i krzewów oraz naliczających kary za usunięcie drzew i krzewów bez zezwolenia.
-
Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem rowów odprowadzających wody opadowe.
-
Współpraca z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w zakresie utrzymania rzeki Leśna Prawa.
-
Nadzór nad stanem technicznym targowicy miejskiej.
-
Prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulicznym oraz parkowym w tym instalacja nowych punktów, rozliczanie faktur za oświetlenie ulic powiatowych i wojewódzkich.
-
Organizacja prac porządkowych na terenie miasta:
-
zamiatanie mechaniczne i ręczne,
-
prace porządkowe,
-
nadzór nad pracownikami sezonowymi,
Referat Polityki Gospodarczej
Do zadań referatu należy:
- prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o swobodzie działalności gospodarczej, w tym:
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej na terenie Gminy,
- dokonywanie wpisów i wykreśleń do ewidencji oraz dokonywanie zmian w istniejącym wpisie,
- umożliwienie zainteresowanym wglądu do ewidencji oraz udzielanie informacji z zakresu prowadzonej ewidencji;
- prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o transporcie drogowym;
- prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie realizacji zadań Gminy Miejskiej Hajnówka;
- koordynacja prac związanych z opracowywaniem i monitorowaniem rocznego programu współpracy miasta Hajnówka z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- stałe monitorowanie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań własnych miasta oraz proponowanie rozwiązań pozyskiwania środków na finansowanie inwestycji prowadzonych z udziałem jednostek organizacyjnych, w szczególności w zakresie nowej ścieżki rozwoju miasta;
- przygotowywanie i rozliczanie merytoryczne wniosków (aplikacji) o dofinansowanie zadań i inwestycji miejskich;
- prowadzenie spraw związanych z integracją europejską oraz członkostwem w Unii Europejskiej;
- nawiązywanie i prowadzenie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami, w tym na rzecz współpracy gospodarczej;
- realizacja zadań wynikających z szeroko pojętej współpracy zagranicznej,
- prowadzenie dokumentacji formalno-prawnej wynikającej z nadzoru nad spółkami komunalnymi;
- realizacja zadań w zakresie realizacji ustawy o wychowanie w trzeźwości, przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w tym wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu;
- realizacja zadań w zakresie realizacji ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- realizacja działań promocyjnych miasta, w tym w szczególności administrowanie zasobami promocyjnymi miasta;
- prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o zbiórkach publicznych;
- opracowywanie sprawozdań z działalności Burmistrza;
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej Urzędu Miasta.
Referat Rozwoju
- realizacja polityki rozwoju wynikającej z założeń nowej ścieżki rozwoju miasta Hajnówka przygotowanej do Programu Rozwój Lokalny oraz podejmowanie spójnych i komplementarnych z tą wizją inicjatyw oraz działań rozwojowych;
- utrzymywanie współpracy z innymi komórkami urzędu w powyższym zakresie, jednostkami podległymi samorządowi miasta Hajnówka czy partnerami współpracy;
- analiza i ocena inwestycji i przedsięwzięć rozwojowych w zakresie ich oddziaływania i wpływu na rozwój miasta;
- integrowanie działań podejmowanych przez samorząd miasta poprzez wymianę informacji i uzgadnianie potrzeb w ramach inwestycji i przedsięwzięć rozwojowych;
- poszukiwanie źródeł wsparcia na realizację zadań wpływających na wdrażanie założeń nowej ścieżki rozwoju miasta Hajnówka;
- stałe monitorowanie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację zadań własnych miasta oraz proponowanie rozwiązań pozyskiwania środków na finansowanie inwestycji prowadzonych z udziałem jednostek organizacyjnych, w szczególności w zakresie nowej ścieżki rozwoju miasta;
- przygotowywanie i rozliczanie merytoryczne wniosków (aplikacji) o dofinansowanie zadań i inwestycji miejskich;
- prowadzenie spraw związanych z integracją europejską oraz członkostwem w Unii Europejskiej;
- prowadzenie prac związanych z planowaniem i realizacją strategii i kierunków rozwoju miasta, w tym:
- inicjowanie i koordynowanie prac w zakresie opracowania strategi rozwojowych miasta,
- monitoring i sprawozdawczość dotycząca realizacji strategii rozwojowych miasta,
- współpraca z samorządem województwa, powiatem gminami oraz innymi jednostkami organizacyjnymi i partnerami w zakresie realizacji opracowywanych lub przyjętych strategii rozwoju,
- sporządzanie bieżących oraz okresowych analiz i ocen rozwoju społeczno-gospodarczego miasta,
- monitorowanie wszystkich dokumentów strategicznych, planów i programów obowiązujących w gminie miejskiej Hajnówka, przy współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy
- współpraca z innymi zespołami czy podmiotami w zakresie planowania i realizacji ich polityk czy strategii rozwoju, w tym w szczególności w obszarach spójnych z założeniami nowej ścieżki rozwoju miasta;
- koordynowanie prac związanych z programem rewitalizacji miasta;
- koordynowanie prac związanych z wdrażaniem strategi marki Hajnówka, w tym w szczególności inicjowanie i opiniowanie przedsięwzięć służących kreowaniu jednolitej wizji promocji miasta Hajnówka oraz budowaniu spójnego jego wizerunku;
- nadzór i opiniowanie realizowanych form i narzędzi promocji miasta oraz wpływających na wizerunek miasta, tj. w szczególności strona www miasta, media społecznościowe, oficjalne wydawnictwa lub wspierane wydawnictwa, publikacje itp.;
- gromadzenie informacji o mieście, pozyskiwanie materiałów czy produktów promujących miasto na zewnątrz;
- prowadzenie spraw z zakresu przewidzianego ustawą o usługach turystycznych, w tym prowadzenie ewidencji obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie;
- nawiązywanie i prowadzenie współpracy z organizacjami i stowarzyszeniami, w tym na rzecz współpracy gospodarczej, w tym w szczególności w obszarze spójnym z nową ścieżką rozwoju miasta;
- monitorowanie i ocena potrzeb w zakresie sytuacji gospodarczej na terenie miasta i powiatu oraz opracowywanie strategii i programów rozwojowych w tym zakresie.
Referat Społeczno-Administracyjny
-
sprawy meldunkowe - tel. 85-682-21-97,
-
dowody osobiste - tel. 85-682 64-52,
-
kadry w UM - tel. 85-682-64-52,
-
prowadzenie archiwum zakładowego - tel. 85-682-20-17
Stanowisko samodzielne
-
informatyk UM Hajnówka: tel. 85 682 2180 (jw@hajnowka.pl).
Stanowisko d/s ochrony informacji niejawnych PO
-
sprawy obrony cywilnej - tel. 85-682-29-05,
-
zarządzanie kryzysowe - tel. 85-682-29-05,
Sekretariat
-
przyjmowanie korespondencji,
-
informacja na temat pracy urzędu i burmistrza,
Urząd Stanu Cywilnego
Kluczowym zadaniem Urzędu Stanu Cywilnego jest rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów poprzez sporządzanie aktów stanu cywilnego.
Ponadto w zakresie działania Urzędu Stanu Cywilnego jest:
-
przyjmowanie oświadczeń woli:
-
- przed zawarciem związku małżeńskiego
- o uznaniu ojcostwa.
-
wydawanie decyzji o zmianie imienia i nazwiska
-
wydawanie zaświadczeń:
-
- stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- o stanie cywilnym
- o zdolności prawnej dla obywateli polskich do zawarcia związku małżeńskiego za granicą
- o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku
-
transkrypcja treści zagranicznych aktów stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
-
rejestracja urodzenia, małżeństwa, zgonu, które nastąpiły poza granicami RP jeżeli w danym państwie nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego
-
rejestracja danych i usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL
-
wydawanie odpisów skróconych, zupełnych i wielojęzycznych aktów stanu cywilnego
-
przenoszenie własnych aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do Rejestru stanu cywilnego
-
prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego
-
przygotowywanie ważnych uroczystości dla mieszkańców (50-lecia małżeństwa, 100-lecia urodzin etc.)
-
przekazywanie dla potrzeb statystyki publicznej informacji dotyczącej zarejestrowanych urodzeń, małżeństw i zgonów
-
współpraca z jednostkami organizacyjnymi kościołów i związków wyznaniowych w zakresie zawierania małżeństw konkordatowych
-
współpraca z sądami i innymi organami państwowymi w zakresie rejestracji stanu cywilnego
-
współpraca z polskimi konsulatami oraz obcymi placówkami konsularnymi w zakresie realizowanych zadań.
Zespół Oświaty, Kultury i Sportu – symbol ZOK
Do zadań Zespołu Oświaty, Kultury i Sportu - należą sprawy z zakresu oświaty i wychowania dzieci i młodzieży oraz kultury i sportu, a w szczególności:
-
Planowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.
-
Wykonywanie czynności związanych z zakładaniem, prowadzeniem przekształcaniem, utrzymywaniem oraz likwidowaniem przedszkoli samorządowych, publicznych szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzących jest Gmina Miejska Hajnówka.
-
Prowadzenie spraw związanych z wpisywaniem do ewidencji szkół niepublicznych.
-
Ustalanie obwodów szkół podstawowych i gimnazjów, dla których organem prowadzących jest Gmina Miejska Hajnówka.
-
Koordynowanie działalności wychowawczo–dydaktycznej i opiekuńczej szkół i przedszkoli samorządowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Hajnówka.
-
Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli (dotyczy awansu na nauczyciela mianowanego).
-
Przeprowadzanie konkursów na dyrektorów szkół i przedszkoli.
-
Weryfikacja arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli.
-
Współdziałanie z dyrektorami szkół i przedszkoli w zakresie przeglądów technicznych obiektów oświatowych oraz ustalanie hierarchii potrzeb w zakresie remontów szkół i przedszkoli samorządowych.
-
Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy uczniom:
-
stypendia i zasiłki szkolne dla uczniów,
-
wyprawka szkolna,
-
dojazdy uczniów do szkoły,
-
inna pomoc wynikająca z przepisów prawa oświatowego.
-
Udział w imprezach szkół i przedszkoli oraz uczestniczenie w razie potrzeby w posiedzeniach rad pedagogicznych.
-
Prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i obowiązku nauki.
-
Prowadzenie statystyki oświatowej.
-
Nadzór nad przestrzeganiem przez dyrektorów szkół i przedszkoli prawa oświatowego, uchwał Rady Miasta Hajnówka i Zarządzeń Burmistrza Miasta Hajnówka.
-
Występowanie z wnioskami do Burmistrza Miasta Hajnówka o przyznanie nagród dyrektorom szkół i przedszkoli z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
-
Występowanie z wnioskami do Burmistrza Miasta Hajnówka o ustalenie dodatku funkcyjnego i motywacyjnego dyrektorom szkół i przedszkoli.
-
Podejmowanie czynności w imieniu pracodawcy z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów szkół i przedszkoli samorządowych w zakresie: udzielania urlopów wypoczynkowych.
-
Współpraca z Podlaskim Kuratorem Oświaty jako organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowo – wychowawczymi.
-
Współpraca z Hajnowskim Domem Kultury, Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Hajnówce, Miejską Biblioteką Publiczną w Hajnówce oraz innymi instytucjami i organizacjami w zakresie upowszechniania kultury i sportu.